Data & Analytics

Werken bij ANWB Data & Analytics.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam pellentesque maximus libero in luctus. Fusce aliquam, lorem at rhoncus scelerisque, massa leo lacinia elit, id lobortis ante mauris vitae nibh. Duis nec mattis orci, a sodales purus. Integer eu auctor lorem. Pellentesque molestie rhoncus libero, vitae auctor dolor suscipit non. 

Data & Analytics: werken aan en voor het sterke merk ANWB

ANWB is één van de sterkste en mooiste merken van Nederland. Het staat op mooie pijlers als betrokkenheid, deskundigheid en betrouwbaarheid. Daar zijn we heel trots op. Alle ANWB-onderdelen profiteren van dit sterke merk. We moeten dit dus ook met z’n allen koesteren en uitbouwen.

Want een merk is een belofte die steeds weer waargemaakt moet worden. En dat kan alleen als we het samen doen. Hoe we praten, handelen en hoe we eruit zien maakt hoe Nederland ons ervaart. Er is één ANWB en die willen we onze leden ook laten ervaren. Ongeacht met welk ANWB-onderdeel je contact hebt, in welke vorm of over welk onderwerp dan ook. Ons merk, onze huisstijl en mediabeleid staan hier centraal in.

Analytics Center of Excellence

Het ACE team is het expertise centrum voor data science activiteiten binnen de ANWB. ACE is een gecentraliseerd team; dit betekent dat we opdrachten binnen de gehele ANWB uitvoeren. Als teamlid denk je mee en treed je op als sparringpartner als het gaat om mogelijke oplossingsrichtingen met betrekking tot data science voor de verschillende business lines. Je draagt het belang uit van data science en zorgt dat de mogelijkheden op dit gebied binnen de ANWB onder de aandacht worden gebracht. 
Digitale transitie
Je maakt deel uit van het kloppende analyse en data hart van de ANWB organisatie en geeft vorm aan onze digitale transitie.
Ruim 60 collega's
Met 60 collega's geven we vorm aan ontwikkeling en optimalisatie van customer journeys en gepersonaliseerde marketing via al onze kanalen. 
Dynamisch
Het ene moment ben je bezig om te voorspellen wanneer welk onderdeel in een auto kapot gaat, vervolgens focus je je op het optimaliseren van werkprocessen. 
Marion Muetstege (45), manager Merk, Ledenstrategie en -signalen

"We zijn afgelopen jaar gekozen tot het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Daar ben ik echt trots op. Ik heb op veel plekken verteld wat ons geheim is. Ons geheim, dat zijn onze mensen."

Als marketeer kun je verschil maken bij de ANWB door de breedte van het aanbod aan producten en diensten logisch te bundelen. Voor leden moet het makkelijk en begrijpelijk zijn wat we doen: zodat ze uiteindelijk langer lid blijven en meer producten afnemen.

Lees verder over Marion