Veelgestelde vragen

Wil je graag solliciteren maar heb je nog een vraag? Bekijk hieronder onze lijst met veelgestelde vragen over werken bij de ANWB Alarmcentrale.

Corona: Kan ik nog solliciteren voor de functies in het buitenland?
Zolang de vacature op de site staat kan je nog solliciteren. We houden de richtlijnen van het RIVM nauw in de gaten en updaten de site regelmatig. 
Corona: Deze zomer moet ik werken in het buitenland, gaat dat wel door?
We houden de ontwikkelingen van dag tot dag in de gaten. Als je al voor de functie bent aangenomen houden we je persoonlijk op de hoogte van de gevolgen voor jouw baan bij de Alarmcentrale.  
Corona: Hoe verlopen de klassikale opleidingen nu?
De klassikale opleidingen zullen niet meer op jouw werklocatie plaatsvinden (Den Haag, Assen, Barcelona, Lyon of München). Zodra jij de opleiding moet volgen, laten wij je weten hoe we dat doen.  
Corona: Hoe verlopen de assessments nu?
De assessments zijn afgelast en zijn voorlopig videogesprekken.  
Hoe ver van te voren ontvang ik mijn rooster?
Je ontvangt je rooster altijd 1 week van te voren. Je weet dan precies voor 2 weken vooruit wanneer je moet werken en in welke dienst. 
Hoe ziet mijn rooster eruit?
Je hebt je eigen rooster maar je kan ook de roosters van je collega`s zien. Zo kan je bijvoorbeeld snel zien of er iemand is waarmee je kan ruilen. Wij hebben 2 voorbeelden van een rooster voor je! Klik hier voor de voorbeelden.
Hoe lang duurt de training?
De klassikale opleiding bij de Alarmcentrale duurt in totaal twee weken en je moet daarvoor wel beide weken fulltime beschikbaar te zijn.

Heb je een digitaal trainingspakket? Dan krijg je daar 56 uur voor in 4 weken. 
Wat leer ik allemaal in de training?
Tijdens de training zullen we je wegwijs maken in alles dat jij voor je functie nodig hebt. Dus echt de essentiële onderdelen van de ANWB hulpverlening. Dus bijvoorbeeld ons IT systeem, de telefooncentrale maar ook de voorwaarden van de ledenverzekeringen waarmee je gaat werken. Uiteraard zullen we je ook helpen bij je communicatie skills en leer jij tijdens de training ook al direct je nieuwe collega`s intensief kennen!
Voor welke diensten kan ik worden ingezet?
Op de Alarmcentrale werk je onregelmatig in verschillende diensten. Geen dag is dus hetzelfde. We hebben diverse diensten. Vroege diensten, dagdiensten, middagdiensten, avonddiensten of nachtdiensten. Je wordt op alle diensten ingezet. De vroegste dienst begint om 06.30 uur en de laatste dienst om 16.30 uur.
Werk ik dan ook nachtdiensten?
Ja, dat kan. Maar een nachtdienst werk je altijd samen met een ervaren collega van de Alarmcentrale.
Is de ANWB Alarmcentrale makkelijk te bereiken?
Zowel de Alarmcentrale in Den Haag als Assen zijn goed te bereiken. Zowel met de auto als ook met het openbaar vervoer.
Wanneer ontvang ik mijn salaris?
Je ontvangt altijd aan het einde van de maand je salaris. Al je extra toeslagen zoals onregelmatigheid, extra uren of overuren worden altijd een maand later dan de maand waarin je hebt gewerkt uitbetaald.
Hoe ziet mijn reiskostenvergoeding eruit?
Als je met het openbaar vervoer komt dan krijg je dat volledig vergoed. Ook het gebruik van een OV fiets. Kom je met de auto? Dan krijg je €0,19 cent per kilometer met een maximum vergoeding van 40 km per reis.
Kan ik parkeren bij de ANWB Alarmcentrale?
Ja, wij hebben voldoende parkeerplaatsen beschikbaar!

Nog meer vragen?

Neem contact met mij op en ik help je graag verder!
Melisa Fauste Corporate Recruiter
Bel 06 31 76 00 23 Stel een vraag