Ontdek ANWB

Bij de ANWB zetten we ons in voor zorgeloze mobiliteit en een duurzame samenleving. Wij zijn het vertrekpunt voor Nederlanders die vol plezier de wereld willen ontdekken. Met een sterke focus op groei, maatschappelijke impact en tevreden medewerkers, creëren we dagelijks waarde. 

Bij de ANWB vinden we dat elk individu en elke actie ertoe doet. Samen maken we Nederland schoner, veiliger en beter bereikbaar. Werkend bij de ANWB, draag je bij aan een duurzame samenleving en help je niet alleen klanten en leden, maar heel Nederland vooruit. We bieden ruimte voor groei, zowel voor jou persoonlijk als voor onze organisatie. Bouw jij straks mee aan de toekomst van mobiliteit? Kijk hier verder wat er allemaal te doen is bij de ANWB. 

Werken bij de ANWB. Jij helpt ons allemaal verder.

Employer Brand week

13 tot 17 november

De ANWB als werkgever

De ANWB wordt erkend als een betrouwbare helper. Of het nu gaat om pech met je auto of fiets, een goede verzekering, of duurzame reismaterialen, op ons kun je altijd rekenen. We zijn een sterk, iconisch merk dat midden in de samenleving staat. Maar wat zegt men als we vragen naar de werkgever ANWB, weet men wat we allemaal doen? Is het verhaal compleet en laten we écht zien wat de ANWB als werkgever allemaal in huis heeft. 

Een werkgeversmerk (employer brand) is hoe je als werkgever bekend staat in de markt onder potentiele nieuwe medewerkers. Niet alleen het beeld van de nieuwe medewerkers is belangrijk, maar ook van de mensen die al bij ons werken. Jullie dus! Wat voelen en denken mensen wanneer ze overwegen om bij de ANWB te komen werken? Is dat hetzelfde als dat wij het ervaren en weten deze mensen wel wat er allemaal te doen is? 

Tijdens de employer brand week zullen we jou kennis laten maken met ons werkgeversverhaal, de verhalen van medewerkers, social media en zullen we jou gaan helpen om dit samen met ons te delen. Op deze pagina kan je meer lezen over het werkgeversmerk én je vast opgeven voor een Linkedin-foto, teamfoto of de social media training.  

Ons verhaal

De ANWB heeft een uniek verhaal te vertellen. Een verhaal over helpen. Helpen zit verweven in iedere vezel en iedere collega van de organisatie. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Maar dat wil niet zeggen dat ANWB een ouderwetse organisatie is. ANWB is op veel fronten verandert. Het werk is veranderd, de producten en diensten zijn veranderd. En juist in die twee kernelement schuilt de uitdaging voor het werkgeversmerk.

Aan de ene kant willen we laten zien dat al het werk over helpen gaat. Dat is waar je ANWB van kent en dat is wat werken in iedere rol uniek maakt. Tegelijkertijd willen we je laten zien dat ANWB een moderne organisatie is en dat werken bij ANWB veel meer is dan het klassieke wegenwacht beeld. De ANWB als werkgever kent tegenwoordig vele gezichten en speelt juist een cruciale organisatie in de mobiliteit van nu en de toekomst. Het is ons gelukt om precies die twee assen samen te brengen in het werkgeversmerk. Een positionering die klopt bij het diepgewortelde ANWB-karakter en tegelijkertijd het perspectief op de organisatie en het werk kantelt.

 Een verhaal waarmee we eer doen aan de ANWB zoals je het kent en je tegelijkertijd naar het werk laten kijken zoals je het nog niet eerder zag. En tot slot: het is gelukt om alle rollen van werken bij ANWB met elkaar te verbinden. Van ALC tot ICT en van retail tot wegenwacht. Hier komen ze samen. 

Werken bij de ANWB. Jij helpt ons allemaal verder.



Quotes en verhalen

“De juiste mensen op de juiste plek, daar ga ik voor”

“Mijn functietitel is data-analist, maar ik ben veel meer.”

“Ieder ANWB-team heeft weer eigen wensen”