Yvonne
Energiespecialist bij ANWB Energie
“Als ik naar huis ga, heb ik alweer zin in de volgende werkdag!”
“Als ik naar huis ga, heb ik alweer zin in de volgende werkdag!”
In de zomer van 2021 ontstond ANWB Energie. Kort daarna maakte Yvonne vanuit het Leden Service Center voor het eerst kennis met dit dochterbedrijf, dat dynamische energiecontracten aanbiedt. “De meeste mensen kennen de ANWB van de Wegenwacht of verzekeringen, maar niet als energiemaatschappij. Terwijl elektriciteit en mobiliteit enorm met elkaar verbonden zijn. Denk aan de stroom die we gebruiken om auto’s te laten rijden. En de verwachting is dat steeds meer auto’s elektrisch worden”, zegt Yvonne. “Het is mooi om een bijdrage te leveren aan deze schone vorm van energie.”
Hoe Yvonne haar steentje bijdraagt? Door klanten zo goed mogelijk te helpen. “Bij het Leden Service Center stond ik klanten te woord, zowel telefonisch als via mail, social media en chat. Ook trainde ik nieuwe collega’s. Het is leuk om alle kennis en vaardigheden die ik opdeed bij andere afdelingen nu te gebruiken voor ANWB Energie. Ook gaan de ontwikkelingen hier in sneltreinvaart, dus ik leer elke dag weer nieuwe dingen. De klantenservice voor ANWB Energie werd in eerste instantie uitbesteed. Vanwege drukte bij de externe partner pakken we sinds enkele jaren al een deel van de taken op. En door de grote groei die ANWB Energie doormaakt, ligt de klantenservice nu volledig bij ons.”
Het eerste klantenteam van ANWB Energie is sinds april 2024 operationeel, mét Yvonne. Samen met ongeveer 15 collega’s volgde ze eerst een opleiding van enkele weken, inmiddels mag ze zich energiespecialist noemen. “Ik beantwoord vragen van klanten, maar heb ook veel andere taken. Zoals het opmaken van jaarrekeningen en oplossen van storingen. Wat ik het leukst vind? Iedere dag is anders. Het ene moment stel ik een klant gerust die zich zorgen maakt over een storing. Het andere moment luister ik mee tijdens een gesprek tussen een collega en een klant en geef ik achteraf advies. Als ik naar huis ga, heb ik alweer zin in de volgende werkdag. Ik heb er echt plezier in!”
Fijne collega’s, ontwikkelmogelijkheden, oog voor de mens: het is typisch ANWB volgens Yvonne. “Al in mijn eerste werkweek voelde ik me op mijn plek hier. De ANWB is een grote organisatie, maar ik voel me totaal geen nummer. Dat komt door de goede werksfeer; collega’s gaan respectvol met elkaar om en helpen elkaar graag verder. Tegelijkertijd is het een groot voordeel om voor een grote organisatie te werken, omdat er veel kansen zijn om jezelf te ontwikkelen. Ik ga graag nieuwe uitdagingen aan en krijg hier alle ruimte. Zo heb ik binnen het Leden Service Center al op diverse afdelingen gewerkt en nu liggen er weer mooie uitdagingen bij ANWB Energie. En als ik zou willen switchen naar een andere functie of me in een ander onderdeel wil verdiepen, dan kan ik dat altijd aangeven. Heerlijk, toch?”